Dubai

Dubai day 0

Vi steg upp klockan 07:30 för att packa det sista innan flygningen till Dubai. Från Brain åkte vi, dom tre musketörerna, Lillebror, Adde och jag vid 10 och vi var framme vid Arlanda Terminal 2 vid 11:20. Incheckningen gick fruktansvärt fort och smidigt och vi hade till och med ingen övervikt trots allt vi hade med oss. Innan vi gick genom säkerhetskontrollen intog vi frukost och så började våran resa. Terminal 2 är inte så spännande men dom har i alla fall en Tax Free butik där vi hittade lite flytande föda 😉

Flygresan skulle ta 7 timmar och 20 minuter enligt flygmanifestet men piloten innan start sa att den skulle ta 5 timmar och 40 min pga medvindar. Men starten blev försenad pga två sjuka passagerare och avlastandet av deras baggage – i nästan 1 timme. Därefter gick resan bra förutom att dom inte serverade någon mat utan man fick köpa dyra smörgåsar och drickor som tog slut väldigt snabbt. Jag började må väldigt illa och väldigt svag. Det var lite obehagligt kändes nästan som att jag skulle kräkas och svimma. Dock blev det bättre av lite choklad och som tur var kunde jag fördriva min tid med att kolla på serier och filmer på min dator. Samt så var det så att flygbolaget hade spärrat alla mitten platser så man fick lite mer utrymme än vanligt, vilket alltid är välkommet. Vi landade nästan på utsatt tid och därmed hade vi inte kört in något alls. Efter en mycket lång taxi period fick vi åka buss in till terminalen och ställa oss i passkontrollen. Det tog extremt lång tid utan någon speciell anledning. Vi ställde oss vid baggage bandet och väntade på våra väskor. Jag gick in en sväng till Tax Free butiken eftersom man kan köpa på vägen ut också. men när våra väskor till slut kom så var min väska trasig, en ganska stor spricka i skalet. Min älskade fina och framför allt splitter nya resväska. Jag blev väldigt arg och vi gick iväg till Baggege Claim för att reklamera. Där tog det grymt lång tid och det var bara massor med strul. Tröttsamt och förargande. När allt var klart så gick vi genom säkerhetskontrollen (på vägen ut, lite udda) och sen träffade vi äntligen mamma och pappa. Då var kl 01:30 och det hade tagit oss 1 och en halv timma att ta oss ut ur flygplatsen. Bilresan hem tog inte så jättelång tid och eftersom det var mörkt var det lite svårt att se något men Dubai var sig likt trots att det var 3 år sedan jag var här sist. Några nya byggnader har dom ju byggt men det är samma gamla “flashiga” stad.

När vi väl var hemma blev vi mötta av en helt fantastisk lägenhet i Dubai Marina som mamma har inrett helt fantastiskt (bilder kommer). Och så hade mamma och pappa beställt hem pizza så kl 02 satte vi oss och käkade Papa John’s Pizza i, som Lillebror säger, Dubai’s Pimpigaste Ungkarlslya… Jag tycker mer att det är Dubai’s lyxigaste och vackraste lägenhet… Kl 03 var det dags att hoppa i sägen efter att ha bäddat i bäddsoffan och sova gott…

Tyvärr kan jag inte ladda upp några bilder just nu – dom har lyckats hugga av någon ledning ute i vattnet vilket gör att det är extremt begränsad bredbandsuppkoppling just nu – därmed inga bilder. Men dom kommer senare.